اجاره لیفتراک خالد

0172 188 0912

کرایه تاکسی واتوبوس در شهرکرد افزایش نمی‌یابد

مهرداد میرزائیان در گفت‌وگو با لیفتراک خالد، اظهار کرد: شهرداری از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۸ دستگاه اتوبوس جدید خریداری کرده است که از این تعداد ۲۲ دستگاه در سطح شهر خدمات‌رسانی می‌کنند و به موازات آن ۲۲ دستگاه اتوبوس فرسوده از مدار خارج شد.

وی تصریح کرد: با نوسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر در بخش خصوصی کل ناوگان ۹۰ درصد نوسازی شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد یادآور شد: در مجموع ۱۰۰ تا ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر در حال خدمات‌رسانی هستند و این آمار متغیر است و تا پایان سال ۱۶ دستگاه اتوبوس دیگری که خریداری شده اضافه می‌شود.

میرزائیان اذعان داشت: اتوبوس‌های فرسوده آلایندگی بالایی داشتند اما اتوبوس‌های مدل ۸۸ به بعد بازسازی شدند و به استانداردهای روز رسیدند، در بحث نوسازی هم بر اساس مقرراتی که اداره استاندارد اعلام کرد اتوبوس‌ها اضافه شدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور تا قبل از سال ۱۳۹۰ تمام تاکسی‌ها مجوز ثبت‌نام دارند و در حال حاضر سامانه برای ثبت‌نام باز است و تعداد ۱۰۰ دستگاه تاکسی برای نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند که می‌توانند با پرداخت مبلغ ۳۶۴ میلیون تومان به‌صورت نقدی تاکسی دریافت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر بخشنامه‌ای برای اقساطی کردن هزینه نوسازی تاکسی‌ها نداشتیم و به محض ابلاغ اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

میرزائیان افزود: با توجه به قرارگیری در آستانه فصل بازگشایی مدارس کرایه تاکسی و اتوبوس‌ها هیچ‌گونه افزایشی ندارد و بر اساس نرخ کرایه قبلی است اما در خصوص سرویس مدارس هم این سازمان بر اساس وظیفه خود ۲۲ شرکت سرویس مدارس مجاز را به مدارس معرفی کرد و مدارس بر اساس نیاز و تعداد جابجایی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی گفت: تعرفه خدمات این شرکت‌های سرویس مدارس در کارگروه ماه ۱۸ از قبل کارشناسی شده و با حضور مسئولین مصوب و به همه شرکت‌های سرویس مدارس، آموزش و پرورش و مدارس ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد اضافه کرد: همه شرکت‌های سرویس مدارس موظف هستند نرخ‌نامه را در اختیار اولیا قرار دهند.

میرزائیان اضافه کرد: در صورت تخلف در دریافت نرخ‌های دریافت شده کمیته تخلفات و کمیته انضباطی که متشکل از نمایندگانی از وزارت کشور، شورای شهر، شهرداری و نمایندگان تاکسی‌ها هستند و به محض ارسال شکایتی از سوی مردم از سامانه ۱۳۷ یا حضوری کمیته تشکیل و با حضور شاکی رأی ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی به منظریه با دو خط جداگانه با ۱۰ دستگاه اتوبوس صورت می‌گیرد و بیشترین خدمات مربوط به این خط است، اما از آنجایی که این محله در حال گسترش است نیاز به خدمات بیشتری هم دارد.

میرزائیان بیان داشت: در آینده ترمینال درون‌شهری در منظریه به‌منظور حفظ فاصله زمانی احداث می‌شود و مسافران در این ترمینال تقسیم و مشکل رفع خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد عنوان داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ما موظف هستیم ایرادات اتوبوس‌ها را رفع کنیم و به بخش خصوصی اجازه تعمیرات داده می‌شود و اگر در این مدت کمبود اتوبوس در شهر بوده به این دلیل است.

میرزائیان تاکید کرد: بحث تجهیز تاکسی‌ها به کارت‌خوان به رانندگان ابلاغ شده است و تمدید پروانه منوط به استفاده از این دستگاه است اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد دریافت کارت‌خوان است و با توجه به کم بودن تراکنش‌ها همکاری لازم از سوی بانک صورت نمی‌گیرد، این در حالی است که پیگیری‌ها برای رفع این مشکل در حال انجام می‌باشد

منبع : مهر نیوز