اجاره لیفتراک خالد

0172 188 0912

جابه جایی بیش از هفت میلیون تن کالا از خراسان جنوبی |



به گزارش لیفتراک خالد، مهدی علیزاده صبح شنبه با اشاره به اینکه رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، هفت میلیون و ۸۰ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: عمده کالاهای جابجا شده ازمبدأ استان سیمان کیسه‌ای، ذغال سنگ، آهن اسفنجی، بنتونیت، سیمان فله‌ای، سنگ سنگبری و خاک معدنی بوده است.

علیزاده گفت: برای جابجایی کالاها بیش از ۳۸۷ هزار برگ بارنامه طی ۱۱ ماه امسال در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.

علیزاده تصریح کرد: ۸۳ شرکت حمل و نقل کالا ۵۹۷۳ دستگاه ناوگان باری و ۱۰۲۴۸ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین بوده است.

علیزاده یادآور شد: برای جابجایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادرمی شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها برای اخذ کاغذ بارنامه است.



منبع : مهر نیوز