اجاره لیفتراک خالد

0172 188 0912

بیش از ۹۰ درصد بار جابه جایی کالا و مسافر کشور بر دوش جاده است |



به گزارش لیفتراک خالد، محمد تیموری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که با حضور معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در مجموعه فرهنگی میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه از ۲۶ آذر تا ۱ دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل نامگذاری شده است، گفت: نامگذاری روز ۲۶ آذر با دستور تاریخی امام راحل در جهت تخلیه بنادر در سال ۱۳۶۲ صورت گرفت.

وی افزود: در دهه ۷۰ این روز در تقویم کشور به نام روز حمل و نقل نامگذاری شد اما بعد به نام روز حمل و نقل و رانندگان تغییر پیدا کرد. از دیرباز یکم دی ماه روز راهدار بود زیرا با آغاز فصل زمستان و سرما فعالیت راهداران تشدید می‌شود، البته فعالیت راهداری تابستان و زمستان نمی‌شناسد اما با توجه به اهمیت راهداری زمستانی این نامگذاری صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: پس از ادغام راهداری در سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور هفته پایانی آذر ماه با هدف تجلیل و گرامیداشت دو طیف با اهمیت در جامعه به نام هفته حمل و نقل و راهداری نامگذاری شد.

تیموری اذعان کرد: اکنون با توجه به تحریم در بخش‌های ریلی و هوایی و کم و کاستی‌های موجود در این حوزه، تقریباً بیش از ۹۰ درصد بار جابجایی کالا و مسافر کشور را جاده به دوش می‌کشد و این مهم توسط ۶۲۰ هزار نفر از رانندگان حرفه‌ای و دارای کارت هوشمند، ۴۱۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه باربری و ۶۸ هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری انجام می‌شود.

جابجایی سالانه حدود ۱۲۸ میلیون مسافر با صورت وضعیت

وی از جابجایی سالانه حدود ۵۲۰ میلیون تن کالا از طریق اسناد حمل و بارنامه و حدود یک میلیون تن از طریق جاده‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: حدود ۱۲۸ میلیون نفر مسافر هم با صورت وضعیت در کشور جابه جا می‌شوند. در صورت لحاظ کردن وسایل نقلیه و جابجایی‌های شخصی، آمار مذکور به بیش از یک میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به حرکت این سازمان به سمت هوشمندسازی جاده‌ها خاطرنشان کرد: سالانه بیش از پنج میلیون پلاک در جاده‌ها توسط دوربین‌های پلاک خوان خوانده می‌شود. طبق آمار مرکز مدیریت راه‌های کشور، از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون پلاک در جاده‌ها خوانده شده که نشان دهنده میزان تردد در جاده هاست.

تیموری مطرح کرد: پرترافیک ترین و پرترددترین جاده‌های کشور جاده‌هایی است که از البرز می‌گذرند و میزان سرعت متوسط و توقف‌ها در این استان بسیار بالاست، زیرا راه‌های البرز مربوط به این استان نیست و راه‌های ملی بوده که مربوط به کل کشور است. در زمینه نگهداری و ایمن سازی راه و تجهیز ماشین آلات راهداری، نگاه سازمان به البرز، نگاه ملی است نه استانی.

وی با اشاره به نگاه ویژه به استان البرز در تقسیم اعتبارات ضمن قدردانی از بخش حمل و نقل راهداری البرز توضیح داد: راهداران در سیل اخیر جاده چالوس خالصانه و جهادی تلاش کردند و مایه آبروی کشور و استان البرز شدند. در اربعین حسینی نیز بخش مسافری این استان جانانه تلاش کرد. در مجموع هرجا که نیاز داشتیم، البرز پای کار بوده و راهدارانش از جان و دل تلاش کردند.



منبع : مهر نیوز